reklama

Panna a Dan Brown...

... alebo moja prvá skúsenosť s týmto svetoznámym autorom

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Blúdila som v knižnici, ako mnohokrát vo svojom živote. Akosi to patrí k mojej osobnosti, že nemám nič vyhranené, nič obľúbené, nič typické pre mňa. Preto mi neostáva nič iné len blúdiť svetom a životom. Moju pozornosť upútavajú najmä hrubšie knihy, i keď sa nestotožňujem s názorom, že iba oni sú svetové. Ani zďaleka. 

V knižnici bolo pusto a ja som začala pri písmene C. Nakoniec som z mesta odchádzala s knihou Da Vinciho kód od Dana Browna. Možno som zábudlivec, možno zastaralá...viem, že táto knižôčka bola hitom tak 3 roky vzad...alebo sa mýlim? V podstate nemám rada "masovú" literatúru. radšej objavujem tichých skrytých autorov... tentokrát som však zmenila kurz a povedala si že to predsa patrí k všeobecnému rozhľadu, tak prečo neprečítať? 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bola som mnohými upozornená, že je to skvelá kniha, po ktorej už nebudem chcieť byť katolíčkou. Tiež som začula, že ani katolícka cirkev túto knihu nemá moc v láske. Nadšenci mi zas vraveli, že od nej neodtrhnem zrak, taká bude pútavá. Proste, bola som skutočne motivovaná toto kontroverzné dielo Dana Browna preštudovať. 

Aby som to napísala výstižne a "po lopate": bola som sklamaná. Som z tejto knihy skutočne sklamaná. Vedela som, že budem takto sklamaná už keď som bola v polovici knihy. Skutočne som ju prečítala rýchlo, ale nie preto, že by bola nejako mimoriadne pútavá- hoci sa dej odohrával skutočne rýchlo- ale skôr preto, aby som čím skôr bola na konci. Snáď mi tým neunikli nejaké dôležité detaily, a ak áno, nevadí mi to. Od prvej kapitolky som mala dojem, že táto kniha bola šitá horúcou niťou a jej jediným cieľom bolo zaujať, či šokovať. Tak veľa vzácneho materiálu a tak odfláknutá robota!! Toto som si v duchu hromžila snáď počas celého čítania. A tie dialógy! Ako zo starého ošúchaného amerického filmu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak toto pohoršilo katolíkov, tak si myslím, že ich pohorší každá druhá kniha na svete! Nechcem zachádzať do deja, i tak ho určite všetci poznajú. Jediné, čo teší mňa je, že ho už poznám aj ja. Rozšírili sa mi obzory. Ale tomuto ani zďaleka nevravím knižné umenie alebo bestseller. Nepoznám ostatné diela tohto autora, ale po tejto knihe ani nemám motiváciu. Škoda, možno by boli lepšie. Ale to sa radšej vrátim k Dostojevskému.

Táto knižôčka ma sklamala a zase sa vraciam do polohy, že odmietam masovú literatúru. Zíva prázdnotou a nehoráznou nafúkanosťou. Ale je to len môj názor, možno príliš nevzdelaný a nezainteresovaný, no verím, že samotní historici umenia sa nad týmto titulom len pousmejú.

Katarína Pivovarníková

Katarína Pivovarníková

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

milujúca melanchóliu, vnímavá voči krásam sveta, taká, ktorá chce zanechať stopu Zoznam autorových rubrík:  the relationsSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu